Email:nasrin_mim[at]Yahoo[dot]com
|
Monday, March 05, 2007
رابرت راشنبرگ Robert Rauschenberg ____________________________________________________________________رابرت راشنبرگ (متولد 22 اکتبر1925)یک هنرمند آمریکایی است که در سال های 1950 برجسته شد. وی اغلب با توانایی گذار از «ابستره اکسپرسیونیسم» و سطح های اشباع شده از رسانه ها ی «پاپ» مطرح می شود. ( منظور از کلمه ی رسانه ها (مدیا) لوازم و تکنیک هایی است که یک هنرمند در ایجاد یک اثر هنری از آن استفاده می کند؛مترجم). شاید او بیشتر برای ساخت این «کمباین» ها (کارهای ترکیبی)در سال های1950 مشهور است که در آنها انواع مواد و اشیاء غیر سنتی جهت بدست آوردن ترکیباتی غنی و بدیع به کار گرفته است. ضمن اینکه « کمباین» ها در برگیرنده ی نقاشی و مجسمه سازی هستند ، راشنبرگ با عکاسی، چاپ، ساخت کاغذ ، اجرای زنده ، و روش های طراحی با نام «انتقال تصویر از طریق حل کردن» نیز کار کرده است. در سال 1964 اولین آمریکایی ای بود که جایزه ی «گرند پراز» در «بینال ونیز» را از آن خود ساخت. او اکنون در فلوریدا کار و زندگی می کند Robert Rauschenberg (b. October 22, 1925) is an American artist who came to prominence in the 1950s, and is often seen as enabling a transition from Abstract Expressionism to the media-saturated surfaces of Pop. He is perhaps most famous for his ‘Combines’ of the 1950s, in which all kinds of non-traditional materials and objects were employed in rich and innovative combinations. Whilst the Combines straddle both painting and sculpture, Rauschenberg has also worked with photography, printmaking, paper making, performance, and a method of drawing known as ‘solvent transfer.’ In 1964 he was the first American artist to win the Grand Prize at the Venice Biennale . He lives and works in Florida برگرفته از « Wikipedia, the free encyclopedia» معرفی کتاب درباره ی رابرت راشنبرگ ____________________________________________________________________ گفت وگو با رابرت راشنبرگ» گفت وگوى باربارا ديا مونستين است با اين نقاش كه ژيلا ارجمندى آن را ترجمه كرده است. ديامونستين از راشنبرگ مى پرسد: «يكى از جمله هاى قديمى شما كه هنوز هم بازگو مى شود جمله اى است كه هم هنرمندها و هم منتقدها را گير انداخته است. جمله اى كه تبديل به يك مرجع استاندارد در فوت و فن دانش سنتى راشنبرگ شده است: «نقاشى به زندگى و هنر هر دو مربوط است. با هيچ كدام به تنهايى ساخته نشده. من سعى دارم شكاف بين اين دو را پر كنم. «منظور شما از اين عبارت چيست؟» و راشنبرگ در پاسخ مى گويد: «خب شما نمى توانيد هنر را بسازيد. يك چيزى هنر مى شود و يك چيزى نمى شود و همين طور زندگى- يك انسان صرفاً بايد زنده بماند و دوام بياورد. اين دو غيرممكن همديگر را برمى انگيزند. يكى از آنها هنر است و ديگرى زندگى و اين همان چيزى است كه من آن را شكاف مى نامم.»برگرفته از روزنامه ی شرقشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۸۴ - - ۱۴ مى ۲۰۰۵ written by mim ........................................................................................................... 5:46 PM
Comments:
Post a Comment
|